Saturday, April 3, 2010

kisah semyang jumaat..insaf ak

bila bdk laki sembang2 sesama jantina..tp membahasakan diri sendiri "kita", contoh "kita nk bluetooth ngn henpon ko"...adeh..klaka siot ak dgr...hahahahah...1st time tu ak dgr...kisah ni mse ak g smyg jumaat baru2 ni...mula2 dgr bdk laki tu ckp "kita", ak igtkn die maksudkn die ngn mmbe die...skali dgr lama2 sket, die bahasakan diri die "kita" daa...nk tergelak ak mse tu, nasib baik je mse tu ak tgh dgr khutubah...klau x dah guling2 ak gelak...haha
(adoi, sbb bdk laki tu ckp "kita" nye psl...kn ak da kurang khusyuk dgr khutubah..hehe)


ok 2nd cite plak ari yg sme...pas abih smyg, ak tgk de 1 kumpulan pelajar ni tgh kumpul, ak rse bdk darjah 1 laa sbb ak tgk kecik je, huhu...ak pk pehal la dorg sume ni kumpul rmai2, nk main guli ke? nk bershuffle? (klau nk main guli ak nk join..haha) ...skali tgk, rupe2 nye, de sorg bdk ni tgh pegang "handphone" taip msg, mmbe die yg lain sume kumpul keliling tgk teruja sambil mulot ternganga (cm ak tgk awek cun+comel+hot lalu dpn mata...tp ak xde la smpai ternganga...hahaha)...terus ak ckp dlm hati "pehhhhhhhhhhhhhhhhh, bdk kecik pkai "handphone"siot"...haha..yg x tahan nye, bdk yg de handphone tu siap ckp ngn mmbe2 die "mlm ni ak nk bergayut ngn "minah" ni", lg jeles mmbe die ak tgk..power siot...hahahha...

pesanan ringkas: ble pk2 blk, betul lah sbb skang zaman dah berubah...teknologi dah maju...even bdk kecik unur 5 thn pn dah tau kot cane nk gne "handphone"...huhu...mse ak darjah 1 dulu, bkn kata "handphone", klau di melayu kn "telefon bimbit" pn ak xtau pe tu...sejenis binatang kah? bunga kah? hahaha


wrote by Rafidinho

12 comments:

didiey ;) said...

dunia dah maju.. Tak men ah guli2,
PSP teros!

cik syu trangtangtang said...

hushhhhhhhhhh.insap insap bile bace.hahahaah.maju seyh dak2 pasir gudang.

sophie said...

kita kan suke entry nie..alahai comeyl nye dak2 laki nie..hahhaha..

sal HP hurm..no comment..sophie pas PMR barulah de ncet

jane said...

kite?
hahahahahah

Firol said...

bawah umur la kite rase...:)

Fza.ithu.Zazha said...

lol.
mcm klaka lak laki tu gune 'kite'. ceyh!

n yeah, zaman skg da brubah.
budak2 skg pun da lain attitudenye.
kdg2 trase gk rndu nk tgk budak2 main mainan mcm zaman kite dulu. huu~

a little less conversation said...

dd:
PSP x mampu nk bli..jd main guli la..huhu

syu:
cis..insaf la konon..pasir gudang up weh..rugi la ko x duk sini..haha

a little less conversation said...

sophie:
erkk..comel la sgt..haha

jane:
a'ah kita..kita pn xtau npe die gne kita..haha

a little less conversation said...

sophie:
erkk..comel la sgt..haha

jane:
a'ah kita..kita pn xtau npe die gne kita..haha

a little less conversation said...

firol:
tu la..kita pn rse die bwh tempurung la..eh silap bwh meja..haha

fza:
mmg klaka pn..klau awk dgr pn konpem gelak lah..huhu

zaman kanak2 mmg best..klau de mesin masa konpem gne blk zaman kanak2..hehe

fitriah said...

haha ko jhat.'kite' kan manja tu. kih kih

a little less conversation said...

fit:
uik..ye ke manja..konpem pakwe ko ckp ngn mmbe laki die gne "kita" gak kn..haha