Sunday, December 26, 2010

rumah aku 2 tingkat bro

"weh dengar cerita ko masuk rumah mie"

"a'ah rumah kita orang 2 tingkat bro..kau ada?"


"ek eleh..rumah aku pun 2 tingkat..sewa murah lagi..rm300"

"owh rumah aku rm350 tapi ada wallpaper..smart wooo..kalah la ko"

"wallpaper cap tenuk, xde taste langsung..rumah aku de lukisan bob!!!, haaa"
"aku ada streamyx, pastu ada astro lagi..full package..movie lagi tu bro..ni je ko dah kalah"

"ada full package kalau x tengok wat pe..toilet aku pakai heater la bro"

senyap seketika.......

...

...

...


tiba-tiba








"bilik air rumah aku tak ada lampu..tak heran pun..kalau malam tu pandai2 la target guna deria ke 6"





hahahahahahhahahahahaha

ni semua sembang2 kencang bajet power dari budak rumah aku dan membe2 aku selepas penat berfutsalista..macam gampang kn?? hahaha

perbualan gampang dorg ni buat kan aku teringat nostalgia masa zaman kecil2 dulu..selalu gak la sembang kencang dengan membe2 cerita pasal kepoweran rumah tau kereta mahupun motorsikal, senang cerita harta mak bapak la..bila sembang je benda2 macam ni kalau boleh semua tak nak kalah..siapa yang tak dapat nak "up" kan mak bapak diaorang kira kalah, boleh berambus dari kumpulan diskusi..tapi faham2 je la kan, dah nama pun budak2, kalau cerita tu mesti je sampai nak gaduh (gaduh mulut je la) tambah2 siapa yang tak boleh nak lawan balik..yang kalah siap menangis pun ada, pastu siap cakap macam ni

"balik rumah nanti, aku bagi tau dengan mak/bapak aku..suruh dorang buat macam2 biar kalah korang semua..korang tengok lah nanti" wuuuuu...wuuuuu..sob3 (sambil2 bermain hingusan ala2 yoyo)

aku pun pernah gak, balik ngadu dengan mak aku..last2 mak aku cakap

"yang pergi layan sangat benda2 macam tu buat apa..dah2, pergi tukar baju pastu mandi sekarang!!!!, jangan sampai mama rotan!!!!"

tak pasal2 aku pulak kena kan T_T hahahahahhaha


pesanan ringkas: topik sembang gampang cerita pasal rumah sewa tidak habis di tempat futsal tu je..masa lepak minum2 sambung lagi..hahaha

wrote by Rafidinho

10 comments:

Ju Asu Ra said...

konpem ada unsur2 riak sikit kan bila sembang2 cam gitu dah nak memang punya pasal...hahahaha..

Hananeechan said...

rumah sewa saya 750 - not furnished T___T

a little less conversation said...

ju asu:
riak tu dah semestinya..siap cakap kuat2 lagi kalau boleh mahu semua orang di sekeliling dengar..haha


hana:
pehh mahal2..rumah 2 tingkat tak? kalau tak 2 tingkat tak boleh lawan ktorg nye rumah sewa la..kah kah kah

Heidi Shafiq said...

umah sewe aku kene kepung ngn umah sewe awek2.. ari2 aku cuci mate sampai bersih.. ok skrg aku menang!.. :P

Dewi Kumbang said...

umah sy fre wuuu wuuu wuuu...
hahaha...

cik syu trangtangtang said...

huahuahuahauhua....sembang nak up tapi penah nngadu ngn mak mase kecik2..adohaiiiiiiiiiiiiiii

a little less conversation said...

hs:
ok ok..ko nk menang sgt kn..amik amik..tp sblm ko menang aku nk join umh ko la..hahaha


yna:
hahahaha..huh?? ye ke free ni..pe kata kita tuka umh nk..hoho

a little less conversation said...

syu:
ek eleh..mse kecik2 sape plg kuat ngadu kt mak dikira HERO weh..hahaha

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

hahaha oke..mmg gampang !

FH said...

aku teringin nak beli umah. tapi takde duit. haha kerja pun takde lagi.