Thursday, December 2, 2010

bila legend yang buat hasil nya memang terbaik!!!

Aku tak nak komen apa2 cuma nak gelak je..hahahahahahha..pepahal mari kita tengok siapa yang kena..kah3..sila lihat gambar di bawah




ok..untuk pengetahuan korg, ni lori yang di tempah oleh company aku untuk servis penghantaran barang..awesome!!! kan..betul2 legend, old skool..lori zaman bila ni pun aku tak tau..aku tengok cerita P.Ramlee pun dah ada dah lori ni..hahahahhahaha..adoyai..apalah salah nya keluarkan duit sedikit tempah lori treller ke, gunakan courier "flight DHL" ke, tak pun evergreen sea freight (tapi bila pulak nak sampai kalau guna laluan laut) hahaha..disebabkan lori ni gak, terpaksa lah hold dulu barang2 yang terlalu berat, takut tak larat pulak lori ni nak bawa

fyi, this lorry travel from south to north..when i saw the spec of max loads capacity of this lorry is around 15tonnes..barang semua lebih kurang 17ton..but the lorry driver said "oh dont' worry the load can be up to 20tonnes" and me "huh? biar betul natam ni, erm lantak ko lah janji sampai"..the driver start traveling on friday noon..agak2 burung gagak, korg rasa bila lori ni boleh sampai untuk perjalan hampir 1000km? aku calculate(ceh sempat buat kira2 lagi) dalam ahad malam sampai ke destinasi (tu pun aku rasa samar2 lagi)..then i text my colleague on sunday morning "lori apa cerita"..he replied


"finished unload items yesterday night"

pas baca message tu tetiba aku terus "WOW!!! hebat sial lori ni"..erm, ni mesti guna 20 tow truck tarik dari hadapan..yelah korg bayangkan macam mana lori ni survive dekat laluan pergunungan alps a.k.a highway lepas jelapang dengan berbekalkan engine cap ayam mercedez benz tiada turbocharge or supercharge, exhaust tak modified..aku rasa dia pakai helicopter kot angkut dari jelapang sampai sg.perak..hahaha..btw, the driver managed to get there earlier than i expected..bravo2, congrats bro..lu dengan lori lu memang legend..BOS!! LEPAS NI KALAU NAK HANTAR APA2 BARANG LAGI TEMPAH LORI NI JE LAH EH..hahaha

pesanan ringkas: kalau bos aku jumpa entry ni mampos aku kena..jadi korg yang baca shhhhhhhhhh!!! hahha

wrote by Rafidinho

9 comments:

Sesopie said...

Oldies nie byk pengalaman seyh.. Heehe

Hananeechan said...

don't judge too early. tgk driver dia confident gile~

a little less conversation said...

sophie:
tul2..otai ni..rasa2 odo meter da berpuluh2 kali kot reset jd oooooo..haha


hana:
hehe..muka selambe je masa ckp tu..huhu

Hananeechan said...

ala, same la mcm bas kat UM ni. stil ade lagi bas putih yg lame mcm zaman jepun tu..lajuss jugakk~

a little less conversation said...

wooo ye ke..jadi xleh la bdk2 complaint dtg lmbt ke kelas sbb bas lmbt la, bas rosak la, bas buruk lg old skool la..haha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

HEHEHEHHEH.

dowhh susah nak jumpe dowhhhhh

a little less conversation said...

miss lolipop:

pehh..x sangka2 drop komen kt page wa..nk lolipop sor..haha

Syamimi Hazirah said...

dont judge a book by its cover gituuuuu heheh

FH said...

dah kate pun lori.. haha