Sunday, July 22, 2012

selamat berpuasa

salam,

apa khabar geng..fuh!! lama juga ye tak masuk belog

psst3, korang..apa kes terbaru? ada gosip baru ke? gua lama dah ni tak berkunjung ke dunia belog ni..pura2 busy la katakan..puiii..haa apa cerita korang? sehat? mai la habaq ke cik ni..takkan taknak story mory ke gua..kah3 

sebenarnya dulu gua ada nak kongsi sikit dengan korang pasal 1 artikal majalah gua baca..haa, agak2 korang majalah apa yang gua baca?
.
..
...
....
.....
......

haa..dah confirm2 lah majalah retis ni u ollss..


u olls jangan ingat gua tak tau gosip2 retis ni..gua sentiasa up-to-date tau pasal retis2 ni..u olls cakap je retis mana? gua tau semua..baru2 ni, neelofa ada datang merisik gua..pehh u olls, kemain excited gua sampai kena lempang dengan mak gua kejut nak suruh bangun sahur..hahahaha

puiii..gosip artis la sangat ye tak..gua tak layan beb..hehe

ok, pasal artikal tu gua nak cerita tapi majalah tu tah hilang kemana gua tak tau..nama majalah tu, Knowledge versi asia keluaran 2 bulan lepas tak silap gua..ada satu artikal ni membuatkan gua tertarik..artikal berkenaan, nama artikal pun dah lupa tapi lebih kurang ceni la


Giving a very small amount of current (electric) to our brain resulting a better performance??


haa lebih kurang ceni la kot..huhu..dalam artikal ni, satu kajian (diluar negara) dimana kalau otak kita ni diberi sedikit renjatan elektrik (arus positif), keberangsangan otak kita ni akan lebih cepat, sel2 otak akan menjadi semakin aktif..maknanye kita akan berfikir secara lebih kreatif, kritis dan minda akan cerdas la

jumlah arus yang diberi adalah dalam kuantiti yang memang2 kecil..mungkin mikro amp cenggitu lah..kalau kuantiti yang diberikan terlebih akan mendatangkan kemudaratan..dalam artikal tu, dorang ni (para pengkaji) pun dah buat demo cakap keputusan yang dapat adalah positif (kira kajian dorang berjaya lah kot), dan dorang pun ada nak buat kajian untuk para pelajar

tzzzz..tzzzz..tzzzz (bagi renjatan sikit kat otak dipagi hari exam)

zass..zass..zass (jawab exam tak sampai sengah jam)

pup..pup..result exam..pehh, anugerah dekan u olls

hahaha

bila gua baca artikal ni, terfikir gak la, apa ke bangang lah saintis luar negara ni (gua assume saintis kapir)..memang otak kita ni mempunyai cas2 ion, ada lah sikit elektrik nya, jadi dengan memberi sikit impak akan nampak kesannya..tapi ada kot cara nak tingkatkan kecerdasan otak yang tak perlu dipaksa mengikut kaedah lain (islam)..contoh macam makan makanan manis (kurma, kismis), banyakkan mambaca dan memperdengarkan ayat2 suci al-quran, berzikir dan sebagainya..betul tak?

nanti kalau terlebih karen bagi macam mana? kalau dah selalu sangat bagi pula macam mana?..tzzz..tzzzz..tzzzzzz..tak ke mampus keras nanti..daripada bunyi karen tzz 2x..jadi zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...hahahaha



pesanan ringkas: gua sudah berhijrah..sekian =]

wrote by Rafidinho

12 comments:

Aween Md Zahir said...

sesungguhnya org kapir mmg begitu, mungkin pada hemat depa makan kismis itu tak canggih kot =p huhu
bro ! selamat berpuasa ;)
hang berhijrah ke mana ?

namasayatihah said...

rafi!!

ehem2...well..blog kn tmpt luahan rasa...hee~

bace la nti latest entry i..psl sum1 jgk..lol~

neway...selamat berpuasa..may u hav a bless ramadhan aheads..;)

Juno said...

kau hijrah dalaman ke pindah rumah?
jangan buat aku keliru.

Hmm mungkin otak aku perlu sedikit renjatan.

AdilaKaman said...

Siapa la sanggup direnjat? LOL. Weh, di manakah rumah sewa mu yang ada babi melintas itu? Hahahaha.. :P

a little less conversation said...

aween:
selamat membuka periuk nasi di siang hari!! haha

berhijrah ke tempat dimana mengharapkan kejayaan di masa hadapan..keh3


tihah!!!:
huh? last entri? apakah?

a little less conversation said...

juno:
dalaman, luaran, rumah dan macam2 lagi lah hijrahnnya

aku ada menawarkan khidmat renjatan..klau ko nak, ak boleh bagi pakej terbaik!!!



adila:
eleh, pdhal klau ada mesin renjatan tu nak kan kan kan

tempat tu perlu dirahsiakan..kalau nak tengok babi melintas kena isi borang dulu

yannayelle said...

Selamat bekerja nunnn disana! (-;

namasayatihah said...

raffi...bukan last la..latest ok...hee~

jp gi i upload latest entry k..;P

E'in said...

tak berani nak bagi renjatan letrik kat badan.. hahahaha.. selamat menjalani ibadah puasa..

Camy Alya said...

berhijrah? *fikir-fikir

namasayatihah said...

omg!!! rafi....pls update yer....;p

bact. said...

Halo bro, mana lu neh? Lama betul merajuk. Haha
Gua ada hal nk tny lu. Nnt kontek gua thisisbactATgmailDOTcom.